شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه شهری- محل دفن پسماندهای خطرناک کشور تا پایان سال آینده مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن بیان این مطلب افزود: مجریان تعیین محل دفن پسماندهای خطرناک در 26 استان کشور شناسایی شده‌اند و کار گروه‌های مطالعاتی در این زمینه در استان‌ها آغاز شده است.

مدبری با اشاره به این که برای مکان‌یابی پسماندهای ویژه در سال 85، حدود 3 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: بر این اساس برای هر استان یک تیم دانشگاهی از طریق مناقصه تعیین شده که ظرف حداکثر یک‌سال مکان‌هایی که هیچگونه اثرات سوء زیست محیطی برای دفن پسماندهای خطرناک نداشته باشند در سراسر کشور مشخص خواهند شد.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از مکان‌یابی طراحی و اجرای این مکان‌ها برای دفن پسماندهای خطرناک ویژه انجام می‌شود که بدین ترتیب از پراکندگی پسماندهای خطرناک در کشور جلوگیری خواهد شد و در هر استان کشور حداقل یک محل برای دفن پسماندهای خطرناک تعیین می‌شود.

مدبری با تاکید برای که باید ترکیب شیمیایی پسماندهای ویژه نیز مشخص شود، تصریح کرد: بر اساس طرح دیگری فهرست پسماندهای خطرناک کشور تهیه و ظرف چند ماه آینده بانک اطلاعاتی این پسماندهای در کشور تهیه می‌شود که بدین ترتیب می‌توانیم وضعیت کمی و کیفی پسماندهای خطرناک را در کشور مشخص کنیم.

وی در خصوص پسماندهای خطرناک گفت: مواد شیمیایی مانند PCB‌ها ، سموم شیمیایی تاریخ گذشته، مواد منفجر شونده، ترکیبات جیوه، آرسنیک و کروم، بریلیوم و ... و رنگ‌های سرطان‌زا، سیانیدها، مواد آزبستی و پسماندهای پزشکی از جمله پسماندهای خطرناک هستند که تهدیدی جدی برای منابع آب و خاک محسوب می‌شوند.

کد خبر 2896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز